موج نو سینمای فرانسه
در سال ۱۹۵۸ چند جوان عاصی خسته از سینمای سنّتی بر آن شدند تا سینمای فرانسه را متحول کنند، معتقد بودند که سینما زیادی آکادمیک شده است. گدار، شابرول، تروفو -سه تفنگدار معروف- پیشاهنگ بودند در این حرکتی که عنوان جنبش موج نوِ سینمای فرانسه به خود گرفت.
مؤلف کتاب، ژان لوک دوئن، محقق و سرپرست مجلۀ تله راما، با گردآوری مطالب و نیز مصاحبه با اصحاب سینمای دیروز و امروزِ فرانسه کارنامه ای فراهم آورده است از شکل گیری و رواج سینمای موج نو و اثرات و تبعات آن طی یک دورۀ ۲۵ ساله (از آغاز تا ۱۹۸۴) و از این طریق نشان می دهد که حاصل آمدِ این تجربه در فرانسه، نیز در جهان، چه بوده است.
همکار و همیارِ دوئن در این کتاب گی هنه بل بوده، محقق و مدرّس سینما و صاحب تألیفات متعددی در این زمینه و نیز مدیر انتشارات Septieme Art و از ۱۹۷۸ تاکنون عهده دار نشریۀ CinemAction است.
لطفا گزینههای مورد نظر خود را انتخاب کنید. با تغییر گزینهها قیمت ممکن است تغییر کند.
حجم
۳۸۰صفحهقطع
رقعی۱۴×۲۱ سانتیمترناشر
انتشارات نیلوفرمترجم
قاسم روبینچاپ
دوم۱۳۸۹
نویسنده کتاب
ژان لوک دوئین
"ژان کوک دوئن"، محقق و سرپرست مجله "تله راما"، با گردآوری مطالب نیز مصاحبه با اصحاب سینمای دیروز و امروز فرانسه کارنامه ای فراهم آورده است از شکل گیری و رواج سینمای موج نو و اثرات و تبعات آن طی کی دوره 25 ساله (از آغاز تا 1984) و از این طریق نشان می دهد که حاصل آمد این تجربه در فرانسه، نیز در جهان چه بوده است